Az éghajlatváltozás növekvő fenyegetése és a világjárvány a fenntarthatósági trendek megjelenésének felgyorsulását idézte elő. Egyre több energiát fordítanak a jövőnk biztosítására szolgáló tartós megoldások felkutatására. Egyre több a rendszerszintű megoldás a merész ötletek mellett:
A fenntarthatóság lesz az új normális
Manapság úgy tűnik, hogy szinte mindenhol fenntartható fogyasztási cikkek váltják fel “a hagyományos” darabokat; az élelmiszer előállításban, a divatban és egyéb, életmódunkhoz szükséges iparágakban egyaránt. A fenntartható termékek iránti fogyasztói kereslet a következő években még inkább ösztönözni fogja a termelést: A World Wildlife Fund (WWF) megbízásából és az Economist Intelligence Unit (EIU) által készített 2021-es elemzés kimutatta, hogy a fenntartható árucikkekre irányuló internetes keresések népszerűsége öt év alatt 71%-kal nőtt világszerte. Ezt a jelentést a világ 54, fejlődő és fejlett országában készítették el.
Átállás a körkörös gazdaságra
Bár ez még korai szakaszában van, gyorsan fejlődik. Egyre több iparág kezdi megtanulni, hogyan építheti be azt a termelési és fogyasztási modellt, mely magába foglalja a meglévő anyagok és termékek újrafelhasználását, javítását, felújítását és újrahasznosítását, egyre inkább azt látjuk, hogy formálódik a körkörös gazdaságra való átállás.
Klímapozitív vállalat vagy zéró kibocsátás
Bár a zéró kibocsátás kifejezés jelenleg divatos lehet és hihetetlen erőfeszítéseket látunk mind a kisvállalkozások, mind a nagyvállalatok részéről, hogy 2050-ig elérjék ezt a mérföldkövet, gyanítható, hogy a klímapozitív szemlélet meg fogja ezt előzni. Ez alapján nagyon egyszerűen összefoglalva arra kell törekednünk, hogy több üvegházhatású gázt távolítsunk el, mint amennyit kibocsátunk.
A törvény értelmében a vállalatoknak átláthatónak kell lenniük az éghajlati kockázataikkal kapcsolatban
A valódi előrelépés érdekében a vállalatoknak és szervezeteknek átláthatónak kell lenniük környezeti hatásaikról. A jó hír az, hogy egyre több országban és városban ez már látszik a világon: a vállalkozásoknak jelentést kell tenniük kibocsátásukról és energiafelhasználásukról, valamint társadalmi hatásukról. Ide tartozik az üvegházhatású gázok kibocsátása, a hulladék- és vízfelhasználás, valamint az előállított termékek környezeti hatása.