blog

Az ökológiai lábnyom is szempont lesz egy termék vásárlásánál?

Tudatosabban nézik a vásárlók a termékek címkéit. Élelmiszereknél már tényleg számít a tápérték, a mesterséges színező- és édesítőszerek, a só- és cukortartalom mennyisége, míg tisztítószereknél és kozmetikai eszközöknél az egészségre nem káros összetevők mellett kiemelten fontos lett a környezetbarát tényező is. Sőt, úgy néz ki, egyre nagyobb az igény az ökológiai lábnyom mértékének feltüntetésére is.

Erre a következtetésre jutott legalábbis nemrég a fogyasztási cikkeket gyártó brit-holland Unilever a Wall Street Journal jelentése szerint. Kiderült, a gyártó határozott növekedést tapasztalt a fenntarthatóságról híres, zöld márkák fogyasztásának esetében, szemben azokkal a termékekben, melyeknél mindez egyáltalán nem tényező. Ennek egyik jele volt, hogy egyre több vásárló keresi pl. az ún. karboncímkével ellátott termékeket: Ezek azt mutatják meg, mekkora üvegházhatású-gázkibocsátással jár adott termék előállítása és szállítása.

A cikk szerint amúgy több márka is tervezi feltüntetni ezt, ami azért magában hordoz néhány kihívást:

Például jelenleg nincsenek szabványosított módszerek egy termék szén-dioxid-kibocsátásának igazolására  bár az Európai Unió elvileg dolgozik ezen.

A jelenség nemcsak a takarítási szokásainkra lehet pozitív hatással, hanem jelentős változásokat eredményezhet a cégek előállítási folyamatainál is. Ez alapjaiban változtathatja meg a károsanyag-kibocsátás mértékét.

 

Plusz egy érv, mellesleg egy elég grandiózus hatású érv a zöld tisztítószerek mellett! 😉

Vélemény, hozzászólás?